NOTÍCIES I ESDEVENIMENTS

15/01/2020
Conveni de col·laboració entre CEDU i CERMI

La Conferència Estatal de Defensors Universitaris (CEDU) i el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) han subscrit aquest dimarts un marc de col·laboració permanent, a través d'una aliança institucional, per a vigilar i promoure la inclusió de l'alumnat i altres membres amb discapacitat de la comunitat universitària en l'ensenyament superior.

La presidenta de la CEDU, María Cecilia Gómez Lucas, i el president del CERMI, Luis Cayo Pérez Bueno, han sigut els encarregats de signar en la seu de la plataforma representativa de la discapacitat un conveni, en virtut del qual, s'estableix unes línies de cooperació estructurada per a reforçar la dimensió inclusiva del sistema universitari espanyol.

En l'acte de signatura de l'acord, han participat també Angel Antonio Ruiz, anterior President de CEDU i Defensor de la Universitat de Granada, el secretari de CEDU, Agustín Cerrillo; la coordinadora de la Comissió d'Educació del CERMI, Carmen Jáudenes; la directora de Programes amb Universitats i Promoció del Talent Jove de Fundació ONCE, Isabel Martínez Lozano; el delegat del CERMI per als Drets Humans i la Convenció Internacional de la Discapacitat, Jesús Martín Blanco, la directora executiva del CERMI, Pilar Villarino, i Carla Mediavilla, personal del CERMI.

Més sinformación en: https://www.cermi.es/es/actualidad/noticias/los-defensores-universitarios-y-cermi-se-alÃan-per a-promoure-la-inclusión-en-1

06/07/2015
VIII Trobada de Síndics de greuges, defensors i mediadors universitaris

Els dies 2 i 3 de juliol de 2015 tindrà lloc a la Universitat Politécnica de València la VIII Trobada de Síndics de greugues, defensors i mediadors universitaris de la Xarxa Vives.

12/03/2012
Manifest dels Defensors universitaris en contra dels retalls.

Com a defensors universitaris de les universitats públiques, veiem amb preocupació i tristesa les retallades pressupostàries que afecten, en major o menor grau, les universitats del nostre país. Creiem que l'educació superior i universitària és un valor que cal defensar en la nostra societat, perquè permet desenvolupar el coneixement que ha de servir a tothom.

17/12/2010
Entrevista al Defensor Universitari

MIGUEL LOUIS. Defensor Universitari

«S'aprecia un descens de reclamacions important»

Molts membres de la comunitat universitària desconeixen que existeix un càrrec com el que exerceix Miguel Louis, que vetla pels interessos d'alumnes, professors i personal administratiu i de serveis. Mentre els conflictes es puguen solucionar per la via pacífica, ell té potestat per a intervenir. «Quan entren en accions judicials he d'inhibir-me», explica.

09/03/2010
La figura del defensor en les universitats

A mitjan els vuitanta sorgeix a Espanya la figura del defensor com a institució basada en l'obmudsman d'altres països europeus, el fi dels quals és fer valdre els drets dels ciutadans davant situacions mal regulades o de defectuós funcionament.

Defensora Universitària

Alacant (Spain)